Kent Üniversitesi

2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı DGS Ek (Dikey Geçis Sınavı) Kayıtları

Tarih : 20.10.2025

İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DGS EK (DİKEY GEÇİŞ SINAVI) KAYITLARI

Sevgili Öğrencilerimiz,

İstanbul Kent Üniversitesi’ni kazandığınız için tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.

2025-2026 akademik yılında üniversitemize DGS Ek ile kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz 22-30 Ekim 2025 tarihleri 09.00 – 17.00 saatleri arasında kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler tarafından yapabilirler. Bölümler için gün ayrımı yapılmamaktadır. Belirtilen tarihler arasında istenilen gün ve saatte kayıt yaptırılabilir. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak kayıt işlemlerini belirtilen adımları tamamlayarak gerçekleştirebilir.

Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.

E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri: 22-23 Ekim 2025

Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri: 22-30 Ekim 2025

Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;

  • E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
  • Yerleşkede Kayıt

NOT: Muafiyet işlemlerinde sorun yaşanmaması adına kayıt işlemi gerçekleştikten en geç 5 gün içinde transkript ve ders içeriklerinizi ilgili fakülte sekreterliğine teslim etmeniz gerekmektedir.

KAYIT ÖNCESİ DOLDURULMASI GEREKEN ÖĞRENCİ TANIMA FORMU

Tüm öğrencilerin “Öğrenci Tanıma Formunu” doldurması zorunludur.

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Öğrenci Tanıma Formunun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Öğrenci Tanıma Formuna ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz.

Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Sisteme Yüklenecek Evraklar

*Sisteme yüklenecek evrakların okunaklı olması gerektiğinden fotoğraf veya ekran görüntüsü olarak değil taratılarak yüklenmesi gerekmektedir.

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.

“Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”

 1.) MALİ YÜKÜMLÜLÜK

ÖĞRENCİ TANIMA FORMUNU DOLDURAN VE MALİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİREN ÖĞRENCİLER İÇİN;

   1.E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;

  1. E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
  2. https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,
  3. Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek veya arama butonuna “Üniversite E-Kayıt” yazılarak Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.
  4. Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.
  5. E-devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerimizin yerleşkemize gelmelerine ve belge teslim etmelerine gerek yoktur.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır.

   2.YERLEŞKEDE KAYIT

Yerleşkede kayıt hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin Taksim yerleşkesine noterden vekil tayin ettikleri kişiler veya bizzat kendileri, aşağıda yer alan evraklar ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

Yerleşkede Kayıt için Gerekli Evraklar

 • 2025 DGS Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

 • 2025 DGS Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

• ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)

 • Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir).

• Ön lisans diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Ön lisans diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir)

• 1 adet vesikalık fotoğraf (arkasına isim soyisim yazılmalı)

Not: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra belirtmiş olduğunuz mail adresinize “kesin kayıt belgesi gönderilecektir.

Öğrenci İşleri Direktörlüğü

Telefon :0212 610 10 10

E-Posta :ogrenciisleri@kent.edu.tr

Web sayfası :www.kent.edu.tr

Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL