2021 – 2022 GÜZ DÖNEMİ BAŞVURULARI

İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ

Herhangi bir yükseköğretim kurumunda okuyan bir öğrenci, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” gereğince kurum içi veya kurumlar arası yatay geçiş hakkından faydalanabilir. Bununla birlikte Merkezi Yerleştirme Puanı ile gerekli şartların sağlanması şartıyla hem ön lisans hem de lisans eğitiminde istenilen yarıyılda yatay geçiş yapılabilir.

YATAY GEÇİŞ TAKVİMİ

Başvurular                         : 12 Temmuz 2021 - 13 Ağustos 2021 
Sonuçların İlanı                 : 18 Ağustos 2021
Kesin Kayıtlar                    : 19 - 31 Ağustos 2021
Yedek Kayıtları                  : 01 Eylül 2021-03 Eylül 2021

YATAY GEÇİŞ KONTENJAN ve ÜCRETLERİ

Yatay Geçiş kontenjanları Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’na sunulmuş olup, onaylandığı zaman ilan edilecektir.
İstanbul Kent Üniversitesi yatay geçişlerde ücretler; öğrencinin sınava girdiği yıl aldığı YKS puanına göre belirlenmektedir. Ortalama puanı ile yatay geçişlerde de ücreti YKS puanı belirlemektedir

➢ Ücret ve Taban Puanları İçin tıklayınız.

Kontenjanlar için tıklayınız. (Yatay Geçiş kontenjanları Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’na sunulmuş olup, onaylandığı zaman ilan edilecektir.)

BAŞVURU İÇİN GEREKEN EVRAKLAR

Başvuran adaylar kesin kayıt sırasında aslını getirmek kaydıyla başvurularını mail ile de yapabilirler. [email protected] mail adresine belgeleriniz ile birlikte başvuru formunu doldurup gönderebilirsiniz. Eksik veya okunmayan başvurular geçerli sayılmayacaktır. Kazanan adaylar kesin kayıtta belgelerin aslını getirmek zorundadırlar.

● Başvuru Formu (Tıklayınız)
● Öğrenci Belgesi (e-imzalı, e-devletten ve ıslak imzalı olabilir)
● Nüfus cüzdan örneği,
● ÖSYS Yerleştirme Belgesi,
● ÖSYS Sonuç Belgesi (Tüm puan türlerinin olduğu çıktı),
● Transkript (Hazırlık okuyan öğrenciler hariç) 
● Onaylı Ders içeriği (Hazırlık okuyan öğrenciler hariç) 
● Vesikalık Fotoğraf.

Yurt Dışı Yatay Geçiş ile Başvuru Evrakları

1- Öğrencilerin yurt dışındaki yükseköğretim kurumuna kayıt olduğu yılda ÖSYS/YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yayımlanan yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş işlemlerine ilişkin duyurudaki asgari ÖSYS/YKS puanına veya muadil belgelere sahip olması gerekmekte veya Yükseköğretim Kurulunca belirlenmiş olan sıralama kuruluşları (Acadmic Ranking of World University, QS World University Rankings, Times Higher Eduction World University Rankings) tarfından yapılan dünya üniversite sıralamasına girmesi gerekmektedir.

2- Öğrenci Belgesi (kayıt tarihinin belirtildiği) (Türkçe veya İngilizce)

3- Transkript Belgesi (daha önce okumuş tüm dersleri ve alınan notları gösteren belgenin onaylı aslı) (Türkçe veya İngilizce)

4- Öğrencilerin transkriptlerinde yer alan derslerin içeriklerine ilişkin belge (onaylı) (Türkçe veya İngilizce)

5- Disiplin cezası almadığına ilişkin belge (Öğrenci Belgesi veya transkript belgesinde bilgi var ise alınmasına gerek yoktur.)

6- Nüfus cüzdanı fotokopisi

7- 1 adet vesikalık fotoğraf

8- Pasaport giriş-çıkışları

      *Belgelerde Apostil Şartı Aranmaktadır.

➢ Ek Madde-1 Yatay Geçiş Başvurusu için tıklayınız.
➢ Kurum İçi Yatay Geçiş Başvurusu için tıklayınız.

Kabul edilen adaylar ilan edildikten sonra Kaydını tamamlamak için kayıtlı olduğu Üniversiteden “Kaydında bir sakınca yok” olduğunu gösteren belgenin aslını getirmek zorundalar. Belgeyi getiremeyen adayların kayıtları yapılamaz. Haklarını kaybederler.

➢ Yatay Geçiş Başvuru Formu İçin tıklayınız.
➢ Ücret ve Taban Puanları İçin tıklayınız.

İngilizce Yeterlilik Belgesine sahip olmayan ve eğitim dili İngilizce olan bölümlere başvuran öğrencilerin üniversitemiz İngilizce Hazırlık Okulu tarafından yapılacak olan İngilizce Yeterlilik Sınavına girip başarılı olması gerekmektedir.

DÜZEY BELİRLEME VE YETERLİLİK SINAVI TAKVİMİ 

Düzey Belirleme Sınavı  : 16 Ağustos 2021 Pazartesi saat 10:00 
İngilizce Yeterlilik Sınavı : 17 Ağustos 2021 Salı saat 10:00 

İLETİŞİM BİLGİLERİ
Öğrenci İşleri Direktörlüğü
Taksim Yerleşkesi: Cihangir Mahallesi, Sıraselviler Caddesi, No:71, 34433 Beyoğlu İSTANBUL
Tel: 0212 610 10 10 Dahili: 240 - 467 [email protected] 

PAYLAŞ
KENT’TEN
HABERİNİZ OLSUN