Kent Üniversitesi

DGS EK YERLEŞTİRME (DİKEY GEÇİŞ SINAVI) KAYITLARI

Tarih : 02.11.2021

İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DGS EK YERLEŞTİRME (DİKEY GEÇİŞ SINAVI) KAYITLARI

2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılında Üniversitemize Dikey Geçiş Ek Yerleştirme ile kayıt hakkı kazanan öğrenciler,   2-3 Kasım 2021 tarihleri arasında e-devlet kapısı üzerinden “e-kayıt” yöntemiyle veya 2-5 Kasım 2021 tarih ve 10:00-17:00 saatleri arasında üniversiteye şahsen gelerek veya noterlik makamından vekaletname verecekleri kişiler aracılığı ile kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılması mümkün değildir.

Bu yöntemlerden herhangi biriyle, belirtilen tarihlerde kayıtlarını yaptırmayanlar Üniversitemize kayıt haklarını kaybederler.

DGS Ek Yerleştirme-2021 Şartlı Kayıt Duyurusu

​2021 yılı Dikey Geçiş Sınavı kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden önlisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcına kadar, 2021 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına kayıt yaptırabilmeleri 11/08/2021 tarihli Yürütme Kurulu toplantısında uygun bulunmuştur.

Konuyla ilgili YÖK duyurusu için tıklayınız.

Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;

• E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
• Yerleşkede Kayıt

E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

Online İlk Kayıt (Öğrenci Tanıma Formu)

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Online İlk Kayıt ekranının eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Ekrana ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz. Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Online İlk Kayıt Ekran İçeriği

• Kimlik Bilgileri
• Adres
• Hazırlık Durumu
• Sağlık Bilgileri
• Sabıka Kaydı
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.

“Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”

Mali Yükümlülük

Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak da ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ile veya yine kredi kartı ile de yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri en geç 1 gün sonra sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

ÖDEME YÖNTEMLERİ

KMH-OTS : Eğitim ücretinizi, anlaşmalı olduğumuz bankalardan vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.
Kredi Kartları: Eğitim ücretinizi anlaşmalı kredi kartlarıyla vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.

Anlaşmalı Banka Kredi Kartları

• Vakıfbank ve World özellikli tüm kredi kartları
• Akbank
• İş Bankası
• Denizbank ve tüm bonus özellikli kartlar
• Qnb Finansbank 

Online Ödeme: Eğitim ücretinizi, odeme.kent.edu.tr linki üzerinden kart bilgilerini girerek işlem yapabilirsiniz.

Peşin Ödeme: Eğitim ücretinin tamamını havale/EFT veya tek çekim yapılması durumunda %7 peşin ödeme indirimi uygulanır.

EFT/havale yapılacak İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ banka bilgileri aşağıdaki gibidir.

VAKIFBANK- ETİLER ŞUBESİ İBAN: TR68 0001 5001 5800 7306 1774 28

ALICI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ 

➢ AÇIKLAMA: Öğrenci Adı Soyadı ve TC Kimlik Numarası

DENİZBANK GAYRETTEPE ŞUBESİ İBAN: TR27 0013 4000 0146 3994 5000 09

ALICI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

AÇIKLAMA: Öğrenci Adı Soyadı ve TC Kimlik Numarası

Kesin Kayıt 

İlk iki adımı tamamlayan öğrenciler kesin kayıt işlemini e-devlet üzerinden tamamlayabilir.  E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;

• E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,
• Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.
• Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır. 

Önemli Bilgi

E-devlet kapısı üzerinden hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan öğrencilerimizin, belirtilen belgelerle birlikte 2-5 Kasım 2021 tarihleri ve 10:00-17:00 saatleri arasında, nüfus cüzdanı asıllarıyla birlikte, üniversitemize kayıt için şahsen gelmeleri gerekmektedir.

YERLEŞKEDE KAYIT 

Online İlk Kayıt (Öğrenci Tanıma Formu)

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Online İlk Kayıt ekranının eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Ekrana ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz. İlgili ekran sonuçlar açıklandıktan sonra aktif hale getirilecektir. Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğünden destek alabilir.

Online İlk Kayıt Ekran İçeriği

• Kimlik Bilgileri
• Adres
• Hazırlık Durumu
• Sağlık Bilgileri
• Sabıka Kaydı
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir. 

“Gerekli durumlarda destek için destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”

Mali Yükümlülük

Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak da ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ile veya yine kredi kartı ile de yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri en geç 1 gün sonra sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

Kesin Kayıt

Taksim yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri masasına evraklarınızı teslim ederek kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. Kayıt için öğrencilerimizin şahsen veya noterden vekil ettiği kişilerin bizzat kayıt yapmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne Teslim Edilmesi Gereken Belgeler

 • 2021 DGS Ek Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
 • 2021 DGS Ek Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır. 
 • Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir). 
• Lise ve Ön Lisans diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi 
 • 2 adet vesikalık fotoğraf (Renkli fotokopi geçerli değildir.) E-kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerin evrak teslimlerini 1 Kasım 2021 tarihine kadar Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir.

İntibak işlemleri için önlisans Transkriptinizi, Ders içerikleriniz ve önlisans diplomanızı getirmeniz gerekecektir.

Öğrenci İşleri Direktörlüğü
Telefon
:0212 610 10 10-240
E-Posta :ogrenciisleri@kent.edu.tr 
Web sayfası :www.kent.edu.tr 
Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL​