DUYURULAR

YKS 2.Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

YKS 2.Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

Tarih : 22.10.2021

Sevgili Öğrencilerimiz,

İstanbul Kent Üniversitesi’ni kazandığınız için tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.

2021-2022 akademik yılında üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz aşağıda belirtilen tarihlerde kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler üniversitemize gelerek yapabilirler. Üniversitemize ÖSYM ile yerleşen öğrencilerimizin kayıtları (Önlisans ve Lisans), 26 Ekim – 1 Kasım 2021 tarihleri 09.00 – 17.00 saatleri arasında alınacaktır. Bölümler için gün ayrımı yapılmamaktadır. Belirtilen tarihler arasında istenilen gün gelinerek kayıt yaptırılabilir. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak belirtilen adımları tamamlayarak kayıtlarını gerçekleştirebilir.

Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.

E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri: 26 Ekim -31 Ekim 2021

Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri: 26 Ekim- 1 Kasım 2021

Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;

• E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
• Yerleşkede Kayıt 

E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

1) Online İlk Kayıt (Öğrenci Tanıma Formu)

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Online İlk Kayıt ekranının eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Ekrana ois.kent.edu.tr/onkayit bağlantısından ulaşabilirsiniz. İlgili ekran sonuçlar açıklandıktan sonra aktif hale getirilecektir. Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Online İlk Kayıt Ekran İçeriği

• Kimlik Bilgileri
• Adres
• Hazırlık Durumu
• Sağlık Bilgileri
• Sabıka Kaydı
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. E-devlet kesin kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız ogr.kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. Ogr.kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız cep telefonu ve e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir. 

“Gerekli durumlarda destek için, sistemde kayıtlı kişisel e-postanız üzerinden [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.’’ 

Mali Yükümlülük

Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak da ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ile veya yine kredi kartı ile de yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri en geç 1 gün sonra sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

ÖDEME YÖNTEMLERİ

KMH-OTS : Eğitim ücretinizi, anlaşmalı olduğumuz bankalardan vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.
• Kredi Kartları: Eğitim ücretinizi anlaşmalı kredi kartlarıyla vade farksız 9 taksit yapabilirsiniz.

Anlaşmalı Banka Kredi Kartları

• Vakıfbank ve World özellikli tüm kredi kartları
• Akbank
• İş Bankası
• Denizbank ve tüm bonus özellikli kartlar
• Qnb Finansbank 
• Kuveyt Türk

• Online Ödeme: Eğitim ücretinizi, odeme.kent.edu.tr linki üzerinden kart bilgilerini girerek işlem yapabilirsiniz.

• Peşin Ödeme: Eğitim ücretinin tamamını havale/EFT veya tek çekim yapılması durumunda %7 peşin ödeme indirimi uygulanır.

EFT/havale yapılacak İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ banka bilgileri aşağıdaki gibidir.

VAKIFBANK- ETİLER ŞUBESİ İBAN: TR68 0001 5001 5800 7306 1774 28

ALICI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ 

➣ AÇIKLAMA: Öğrenci Adı Soyadı ve TC Kimlik Numarası

DENİZBANK GAYRETTEPE ŞUBESİ İBAN: TR27 0013 4000 0146 3994 5000 09

ALICI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

AÇIKLAMA: Öğrenci Adı Soyadı ve TC Kimlik Numarası

Kesin Kayıt 

İlk iki adımı tamamlayan öğrenciler kesin kayıt işlemini e-devlet üzerinden tamamlayabilir.  E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;

a) E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.

b) https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,

c) Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.

d) Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır. 

Önemli Bilgi

E-devlet kapısı üzerinden aşağıdaki konularda hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan öğrencilerimizin, belirtilen belgelerle birlikte 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında, nüfus cüzdanı asıllarıyla birlikte, üniversitemize kayıt için şahsen gelmeleri gerekmektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olunduğuna ilişkin bilgi alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin liseden tek dersinin, bütünleme sınavının veya 2008 senesi öncesi mezun olduğuna dair belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 

MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisinin alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin Askerlik Şubelerinden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısı alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 

Yükseköğretim Bilgi Sisteminde aktif öğrenci kaydının bulunması: Bu hatayı alan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden ilişiklerini kesmeleri ve bu işlemi tamamladığına ilişkin belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. Kayıt öncesinde ayrıca ilgili üniversitenin YÖKSİS bildirimini tamamlaması zorunludur.

YERLEŞKEDE KAYIT 

1) İlk Kayıt (Öğrenci Tanıma Formu)

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Online İlk Kayıt ekranının eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Ekrana ois.kent.edu.tr/onkayit bağlantısından ulaşabilirsiniz. İlgili ekran sonuçlar açıklandıktan sonra aktif hale getirilecektir. Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Online İlk Kayıt Ekran İçeriği

• Kimlik Bilgileri
• Adres
• Hazırlık Durumu
• Sağlık Bilgileri
• Sabıka Kaydı
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. E-devlet kesin kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız ogr.kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. Ogr.kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formu’nda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız cep telefonu ve e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir. 

“Gerekli durumlarda destek için, sistemde kayıtlı kişisel e-postanız üzerinden [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.’’ 

Mali Yükümlülük

Tam burslu yerleşen öğrenciler hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak da ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ile veya yine kredi kartı ile de yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri en geç 1 gün sonra sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

Kesin Kayıt

Taksim yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri masasına evraklarınızı teslim ederek kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. Kayıt için öğrencilerimizin şahsen veya noterden vekil ettiği kişilerin bizzat kayıt yapmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

Öğrenci İşleri Masasına Teslim Edilmesi Gereken Belgeler

 • 2021 YKS İkinci Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

 • 2021 YKS İkinci Ek Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır. 

• ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)

 • Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevlilere ibraz edilecektir). 

• Lise diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Lise diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir. Daha önce üniversiteye kayıtlı olduğu için lise diploması elinde olmayan öğrenciler, kayıtlı olduğu kurumdan kaydını sildirmeli ve lise diplomasını teslim almalıdır. Henüz liseden mezun olamayan öğrenciler, liselerinden mezun olamadıklarını bildiren belge almalıdır. Kayıt sırasında lise diplomasının aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir. Lise Diploması elinde olmayan adayların e-devlet sisteminden alınan Lise Mezuniyet Belgesi kabul edilmektedir.)

 • 2 adet vesikalık fotoğraf (Renkli fotokopi geçerli değildir.) E-kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerin evrak teslimlerini 3 Aralık 2021 tarihine kadar Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir.

Öğrenci İşleri Direktörlüğü

 Telefon :0212 610 10 10-240

 E-Posta :[email protected] 

Web sayfası :www.kent.edu.tr 

Kayıt Alanı :Cihangir Mahallesi Sıraselviler Caddesi No:71 34433 Beyoğlu / İSTANBUL

PAYLAŞ