Kent Üniversitesi

2025 YKS Ek Kayıt Kılavuzu

Tarih : 08.10.2025

2025-2026 YKS EK İLE

 ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN

ÖĞRENCİLER

Sevgili Öğrencilerimiz,

T.C. İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİni kazandığınız için tebrik eder,

Başarılarınızın devamını dileriz. 

KAYIT İŞLEMLERİ

2025-2026 Akademik yılında Üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz, Elektronik kayıt yaptıracak öğrenciler 10-12 Ekim 2025 tarihleri arasında www.turkiye.gov.tr adresindeki e-hizmetler bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında açılacak olan “Üniversite E-Kayıt” seçeneğini tıklayarak kayıtlarını gerçekleştireceklerdir. Elektronik kayıt (e-kayıt) yaptıramayan adaylar, Üniversiteye gelerek 10-17 Ekim 2025 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında arasında kayıtlarını online, şahsen veya noterden vekil ettiği kişiler tarafından yapabilirler. İsteyen adaylar üniversiteye gelmeden de online olarak kayıt işlemlerini belirtilen adımları tamamlayarak gerçekleştirebilir.

Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Kayıt işlemlerini eksik yapan veya tamamlamayan adaylar, öğrencilik haklarını kaybetmiş olacaklardır. Herhangi bir mazeret veya bir sağlık sorunundan dolayı farklı bir tarihte kayıt hakkı tanınmayacaktır.

E-Devlet Üzerinden Kayıt Tarihleri     : 10-12 Ekim 2025 

Taksim Kampüsü’nde Kayıt Tarihleri : 10-17 Ekim 2025

Kayıtlar iki şekilde yapılmaktadır;

  • E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)
  • Yerleşkede Kayıt

KAYIT ÖNCESİ DOLDURULMASI GEREKEN

ÖĞRENCİ TANIMA FORMU”

Tüm öğrencilerin “Öğrenci Tanıma Formunu” doldurması zorunludur.

                Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizin kayıtlarının ilk aşaması olan Öğrenci Tanıma Formunun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Öğrenci Tanıma Formuna ois.kent.edu.tr/onkayit linkinden ulaşabilirsiniz.

Ekranlarda sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nden destek alabilir.

Sisteme Yüklenecek Evraklar

-Lise Diploması

-2025 YKS Yerleştirme Belgesi

(https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)

-2025 YKS Sonuç Belgesi

(https://ais.osym.gov.tr/yetki/giris sayfasından alınan barkodu ve tüm sayfa görünecek şekilde)

***Sisteme yüklenecek evrakların okunaklı olması gerektiğinden fotoğraf veya ekran görüntüsü olarak değil taratılarak yüklenmesi gerekmektedir.

İlk kayıt ekranında yer alan iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-posta adresi) güncel olması gerekmektedir. Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra kişisel e-posta adresinize üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız kent.edu.tr uzantılı mail adresi ve şifreleriniz hakkında bilgi e-postası gönderilecektir. kent.edu.tr uzantılı mail adresiniz aktif hale geldikten sonra üniversite tarafından tüm bilgilendirme mailleri, online sistemler ve tüm yazışmalarınızı bu adresten yapmanız gerekecektir. Bu sebeple işlemlerinizi sorunsuz bir şekilde yapabilmek için Öğrenci Tanıma Formunda yer alan e-posta adresi alanına aktif olarak kullandığınız e-posta adresini kaydetmeniz gerekmektedir.

“Gerekli durumlarda destek için “destek@kent.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da destek.kent.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.”

“ÖĞRENCİ MALİ YÜKÜMLÜLÜK”

Tam burslu yerleşen öğrencilerimiz hariç tüm öğrencilerimiz bu adımı tamamlamak zorundadır. Ödemekle yükümlü olduğunuz tutarı, ön kayıt işlemi tamamladıktan sonra odeme.kent.edu.tr adresinden görebilirsiniz. Ayrıca ön kayıt formlarını tamamladığınızda da ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz. Talep eden öğrencilerimiz eğitim ücretini sanal pos kredi kartı ile odeme.kent.edu.tr linkinden online olarak ödeyebilirler. Online ödeme yapmak istemeyen ve e-devlet üzerinden kayıt yaptıramayan adaylar Taksim yerleşkesinde banka aracılığı ve/veya kredi kartı ile pos cihazı üzerinden ödeme yapabilir. Havale ve EFT yapacak adayların ödemeleri gün içerisinde sisteme yansıyacaktır. Ödeme onayı olmadan kayıtlar gerçekleşmemektedir. Bu sebeple ilk olarak mali yükümlülüğün tamamlanması gerekmektedir.

ÖDEME YÖNTEMLERİ:

ÖDEME YÖNTEMLERİ

Vakıfbank Vinov Kampüs:

Vakıfbank Vinov Kampüs sisteminden faydalanmak isteyen velilerimiz, vinovkampus.vakifbank.com.tr web sitesinden, Vakıfbank Mobil Bankacılıktan ya da aralarında boşluk olacak şekilde vinovkampus yazıp kendisine ait T.C. Kimlik Numarası ve doğum tarihini 6757’ ye SMS ileterek Vinov Kampüs’e uzaktan başvuru yapabilirler. Başvurusu olumlu sonuçlanan velilerimiz, kredi kartı ya da diğer nakit limitlerini kullanmadan İstanbul Kent Üniversitesi’ne sağlanan imkân ve belirlenen şartlarda, sadece İstanbul Kent Üniversitesi’ne yapacakları ödemelerde kullanabilecekleri Vinov limitine kolayca sahip olabilirler.

Vade farksız 8 taksit şeklinde ödeme yapabilirler.

NOT: taksitli ödemelerde %10 luk kısmı peşin alınır, kalan kısmı üzerinden taksitlendirme yapılacaktır.

KREDİ KARTLARI:

Anlaşmalı kredi kartlarımıza 6 taksit imkânı sunulmaktadır. Anlaşmalı kartlarımız:

Vakıfbank,

İş bankası maximum,

Garanti Bonus,

Denizbank Bonus,

QNB Finansbank,

Akbank Axess

Kuveytturk

NOT:

Kredi kartı ile tek çekim yapılması durumunda %7 peşin indirimi uygulanmaktadır.

Havale/EFT ile ödemelerde %10 peşin indirimi uygulanır.

Kredi kartı ile yapacağınız taksitli ödemlerde %10 peşin alınır kalan kısmı için taksitlendirme yapılmaktadır.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde ‘ücretin ödenmediğine dair’ hata mesajı çıkacaktır.

BANKA IBAN BİLGİLERİ:

BANKA ADI: VAKIFBANK ETİLER ŞUBESİ

ALICI ADI: İSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ

IBAN: TR68 0001 5001 5800 7306 1774 28

AÇIKLAMA: ÖĞRENCİ ADI-SOYADI VE ÖĞRENCİ T.C. NUMARASI

ÖĞRENCİ TANIMA FORMUNU DOLDURAN VE MALİ YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ YERİNE GETİREN ÖĞRENCİLER İÇİN;

KESİN KAYIT İŞLEMLERİ,

  1. E-DEVLET KAPISI ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

E-devlet üzerinden kayıt yapabilmek için izlenecek adımlar aşağıdaki gibidir;

  1. E-devlet sistemine ilk kez giriş yapılacak ise, PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
  2. https://www.turkiye.gov.tr/ linkinden e-devlet ekranına giriş,
  3. Giriş yapıldıktan sonra “E Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek veya arama butonuna “Üniversite E-Kayıt” yazılarak Üniversite kaydı yapılır ve kesin kayıt işlemi tamamlanmış olur.
  4. Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, e-devlet üzerinden barkodlu öğrenci belgesi alabilir.
  5. E-devlet üzerinden elektronik kayıt yapan öğrencilerimizin yerleşkemize gelmelerine ve belge teslim etmelerine gerek yoktur.

Not: Mali yükümlülüğünü yerine getirmeden e-devlet kaydı yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır.

Önemli Bilgi

E-devlet kapısı üzerinden aşağıdaki konularda hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan öğrencilerimizin, belirtilen belgelerle birlikte 10-17 Ekim 2025 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında, yerleşkemize kayıt için şahsen gelmeleri gerekmektedir.

  • Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olunduğuna ilişkin bilgi alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin liseden tek dersinin, bütünleme sınavının veya 2008 senesi öncesi mezun olduğuna dair belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 
  • MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisinin alınamaması: Bu hatayı alan öğrencilerin Askerlik Şubelerinden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısı alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 
  • Yükseköğretim Bilgi Sisteminde aktif öğrenci kaydının bulunması: Bu hatayı alan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden ilişiklerini kesmeleri ve bu işlemi tamamladığına ilişkin belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. Kayıt öncesinde ayrıca ilgili üniversitenin YÖKSİS bildirimini tamamlaması zorunludur.

      ​2.  YERLEŞKEDE KAYIT

Yerleşkede kayıt hakkından yararlanmak isteyen öğrencilerimizin Taksim yerleşkesine noterden vekil tayin ettikleri kişiler veya bizzat kendileri, aşağıda yer alan evraklar ile başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

Yerleşkede Kayıt için Gerekli Evraklar

 • 2025 YKS Yerleştirme Sonuçları Belgesi (İnternet çıktısı) (İstanbul Kent Üniversitesi’ne yerleştiğini gösterir belge) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

 • 2025 YKS Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı) Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.

•  2025 ÖSYM Tercih listesi (Tercih burslarında kullanılmak üzere gerekmektedir.)

•  Lise diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Lise diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir. Daha önce üniversiteye kayıtlı olduğu için lise diploması elinde olmayan öğrenciler, kayıtlı olduğu kurumdan kaydını sildirmeli ve lise diplomasını teslim almalıdır. Henüz liseden mezun olamayan öğrenciler, liselerinden mezun olamadıklarını bildiren belge almalıdır. Kayıt sırasında lise diplomasının aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve diplomanın aslı öğrenciye iade edilecektir. Lise Diploması elinde olmayan adayların e-devlet sisteminden alınan Lise Mezuniyet Belgesi kabul edilmektedir.)

Not: Tüm işlemler tamamlandıktan sonra belirtmiş olduğunuz mail adresinize “Kesin Kayıt Belgesi” gönderilecektir.

Öğrenci İşleri Direktörlüğü

Telefon         : 0212 610 10 10

E-Posta         : ogrenciisleri@kent.edu.tr

Web sayfası : www.kent.edu.tr

Kayıt Alanı  : Cihangir Mahallesi Sıra Selviler Caddesi No:71

PK.34433 Beyoğlu / İSTANBUL